Udeskole – Kaskelot #223
De fleste biologilærere kan nok blive enige om, at det er en god idé at tage sine elever med ud i naturen. Men hvad kræver det, hvis man gerne vil gå skridtet videre og kaste sig ud i et længerevarende udeskoleforløb, hvor man arbejder praktisk i uderummet på tværs af flere fag?
Udvalgt indhold:
- Komparativ fysiologi: De eksokrine kirtler- af Aage Kristian Olsen Alstrup & Tobias Wang
- Status på udeskole i Danmark – hvad viser forskningen? – af Erik Mygind & Niels Ejbye-Ernst
- Opstart af udskole i praksis – af Marianne B. Simpson & Mads Nissen
- Landbruget er åbent – flyt undervisningen ud – af Ida Binderup
- Feltarbejde i bøgeskoven – med en app og dataopsamlingsudstyr som hjælpeværktøjer – af Pernille Ulla Andersen & Harald Brandt
- Ny app genkender blomster – af Erik Rønn & Lars Groth
- Palæontologisk feltundersøgelse i Gram Lergrav – af Aage Kristian Olsen Alstrup & Lars Petersen
- Byg en flydende by – engineering for 3. klasser – af Pernille Haugaard Jensen & Benny Mosgaard
- Tre elevforsøg til de fællesfaglige fokusområder – af Casper Lohman Jensen
- Inspiration til biologiundervisningen fra Hong Kong – af Ulla Hjøllund Linderoth