Bæredygtighed – Kaskelot #216
I dette nummer af Kaskelot sætter vi fokus på begrebet bæredygtighed, da det er et af kerneområderne i biologien, samt et begreb vores elever møder, ikke kun i biologitimerne, men også i den offentlige debat. Vi har derfor inviteret en række eksperter til at definere begrebet og give eksempler på hvordan, du kan integrere bæredygtighed i din undervisning.
Udvalgt indhold:
- Komparativ fysiologi: Fordøjelsen – af Aage Kristian Olsen Alstrup & Tobias Wang
- Bæredygtighed: begrebet der til stadighed er under forandring – af Katherine Richardson
- Undervisning i bæredygtig udvikling – af Maiken Rahbek Thyssen & Ole Kronvald
- Fremtidens bæredygtige produktion – af Pernille Ulla Andersen & Ulla Hjøllund Linderoth
- Byens vilde natur – af Martin Sloth Andersen
- Et nyt syn på en global verden – af Darshika Karunahara & Nina Azoulay
- Højmosen: i klimaets tjeneste – af Esben Eriksen
- Formidling af bæredygtig udvikling i Københavns Kommune – af Susanne Skavn
- Bogomtale: Fisk kan ikke tale – af Flemming Højgaard Madsen
- Beskriv verden: ny app – af Karsten Elmose Vad & Katrine Mindal