Digital biologi – Kaskelot #213
I de seneste ti år har der været et voksende marked med tilbud om digitale lærermidler. Der er stor forskel på i hvor høj grad den enkelte lærer eller skole benytter digitale platforme, men det er, i kraft af den seneste ændring af de faglige mål, blevet et fagligt krav, at pensummet inkluderer digitale læremidler. Derfor har dette nummer af Kaskelot valgt at stille skarpt på anvendelsen af digitale læremidler i biologiundervisningen.
Udvalgt indhold:
- Komparativ fysiologi: Respirationsorganerne – af Aage Kristian Olsen Alstrup & Tobias Wang
- Sivbukken: En bille i to verdner- af Bent Lauge Madsen
- Digital biologi: Hot eller not?- af Anne-Mette Høeg Andersen
- Erfaringer med digital biologi – af Rikke Brandt Christensen
- Biologi er mere end udstoppede dyr og plastiktorsoer – af Anne-Mette Høeg Andersen
- Superalger redder klimaet i klasseværelset – af Marie Blatt Bendtsen
- Følg i elgenes og krondyrenes fodspor- af Camilla Fløjgaard og Mette Vesterhaab Nielsen
- Bæredygtig fremtid – af Maiken Rahbek Thyssen og Ole Haubo Christensen
- Eksempler på digitale læremidler – af Anne-Mette Høeg Andersen